FANDOM

HP wp ron 1600x1200.129539161870209320

Ronald "Ron" Bilius Weasley, J.K. Rowling tarafından yazılmış Harry Potter serisinde kurgusal karakteri. Serinin filmlerinde karakteri Rupert Grint canlandırmıştır. Aslında tutuk duran fakat yeri geldiğinde değer verdiği şeyler için herşeyini ortayakoyabilen bir karakter. Rowling onu "uzun boylu, zayıf, leylek bacaklı, çilli, uzun burunlu ve elleriyle ayakları kocaman" şeklinde tanımlamıştır.

=== İsminin anlamı ===
* Ronald (İbranice) - Reginald isminin kısa şeklidir. (İngilizce) - Kral'ın danışmanı; Reynold isminin bir değişik şeklidir.
* Bilius- Ölmüş büyükamcasının ismidir.

=== Kişiliği ===
Harry Potter'ın en yakın arkadaşıdır. Ron'un beş erkek, bir kız kardeşi vardır. Diğer Weasleyler gibi o da Gryffindor binasındandır. Babası Sihir Bakanlığı'nda çalışmaktadır. Hayata olumlu bakan biridir. Fakat fakir olmaktan ötürü de biraz hayal kırıklığı yaşar. Ron üç yaşındayken Fred oyuncak ayısını kocaman iğrenç bir örümceğe dönüştürmüştür. Çünkü Ron Fred'in oyuncak süpürgesini kırmıştı. Oyuncak ayısına sarılmaya kalktığı zaman bir sürü örümcek bacağına dolanmıştır ve bu yüzden Ron örümceklerden hoşlanmaz. Fakat ölü oldukları zaman rahatsızlık duymaz.

Ron'un patronusu 5. filmde DO da görünmüştür ve 7. kitabın sonunda bir yerlerde geçmektedir. Ron'un patronusu köpektir. [1]

Minerva McGonagall'ın Felsefe Taşı için yaptığı satranç büyüsünü bozmuş, Harry'nin bu aşamayı geçmesine yardımcı olmuştur. Harry ile birlikte çeşitli olaylara karışırlar. Bazen birbirleriyle konuşmazlar; fakat yine de Harry'nin en sadık arkadaşı ve yardımcısıdır. Başlarda kavga ve alaycılık aşamasında olsalar da, ileride Hermione ile gelişecek romantik bir ilişkinin başlangıcındadır.

=== Ailesi ===
Ron 1 Mart 1980'de[2]Şablon:HP6 doğan Arthur ve Molly'nin 6. ve en genç erkek oğullarıdır. Ron Percy'den 5, Fred ve George'dan ise 2 yaş küçük, Ginny'den ise 1 yaş büyüktür. Ron ailesi ile birlikte Kovuk'ta yaşamaktadır.[3] Altı kardeşi olan Ron her zaman büyüklerinin eskilerini kullanır ve herhangi bir konuda ilk olması mümkün değildir. Bill Weasley'nin cübbesini, Charlie Weasley'nin eski asasını ve Percy Weasley'nin eski faresini kullanır (ki o fare aslında Voldemort`un yardımcısı olan Peter Pettigrew'dur) ve 5. kitapta aldığı süpürgesi dışında sahip olduğu şeyler hep ikinci eldir.

Ron'un ağabeyleri Percy, Bill ve Charlie Hogwarts'tan mezun olmuşlardır. Fred ve George ise ikizdir ve hala okuldadır. En küçük kardeş olan Ginny Weasley de Hogwarts'taki ikinci yıllarında okula başlar. Fred ve George 7. ve son yıllarında büyük bir kutlamayla Hogwarts'tan ayrılmıştır.

Son kitapta, 19 yıl sonra Hermione Granger'la evlenip iki çocuğu olduğu öğrenilmiştir.

=== Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı ===
5. senesine Hermione ile birlikte Sınıf başkanlığıyla başlayan Ron'un bu durumu kitapta ayrıntıyla işlenmiştir. Fakat filmde bu konu hakkında bahsedilmemiştir. Filmde bahsedilmeyen başka bir konuda Oliver Wood'un gidişiyle birlikte Gryffindor Quidditch takımının tutucusu eksilmiştir ve Ron seçmelerde Gryffindor Quidditch takımının tutucusu seçilmiştir. Ron 5. senesinde zorluklar çeken Harry'e destek olmaya çalışır. Hermione’nin Dumbledore’un Ordusu fikrini destekler. Esrar dairesindeki savaşta da Harry'nin yanında olmuştur.

== Harry Potter ve Ölüm Yadigârları ==
Ron Weasley, Harry Potter'a Hortkuluk avında Hermione Granger ile birlikte yardım etmiş ve Voldemort'un hortkuluklarından biri olan Slytherin madalyonunu Godric Gryffindor'un kılıcıyla yok etmiştir.

Kaynak hatası <ref> etiketleri var, ama <references/> etiketi bulunamadı

Also on FANDOM

Random Wiki