FANDOM

HP wp hermione 1600x1200.129539160456359330.jpg

Hermione Jean Granger, J.K. Rowling tarafından yazılmış Harry Potter serisinin kurgusal karakterlerindendir. Serideki ilk görünüşü Harry Potter ve Felsefe Taşı kitabında büyü okuluna gelen yeni bir öğrenci olarak olmuştur. Kitabın ilerleyen bölümlerinde pratik zekası ve ansiklopedik bilgileriyle Harry Potter'ın yakın arkadaşı olmuştur. Rowling, Hermione'den daha genç bir yaşta onun güvensizliğiyle ona benzediği ve başarısızlıktan korktuğunu belirtmiştir.

Karakter gelişimi Edit

Hermione Jean Granger 19 Eylül'da doğmuştur. Bir Muggle doğumludur. Harry ve Ron'un en yakın arkadaşıdır. Kabul etmese de Ron'dan hoşlanmaktadır.

Ev cinlerine takıntısı vardır. Onların da büyücülerle eşit haklara sahip olmaları için E.R.İ.T. (Evcini Refahını İlerletme Topluluğu) adında bir grup kurmuştur. Hogwarts Savaşı'ndayken Ron evcinlerini kurtarmaları gerektiğini söyleyince Hermione'den bir öpücük kazanmıştır.

Hermione çok zeki ve akademik başarısı yüksek bir öğrencidir. Sınıf birincisidir. Bilmediği şey neredeyse yoktur. Zekasıyla ve olaylardaki bütün ayrıntıları yakalamasıyla Harry'ye çok yardımcı olmuştur.

Anne ve babası dişçidir. Crookshanks adında sarmal, çarpık bacaklı bir kedisi vardır. Patronusu su samurudur (J.K. Rowling'in favori hayvanı). Binası Gryffindor'dur.

Dumbledore'un Ordusu fikri Hermione'den çıkmıştır. Harry'yi ikna edip D.O.'yu kurmuşlardır.

Hermione Noel Balosu'na ünlü Bulgar arayıcı Viktor Krum'la gitmiştir. Ron onu çok kıskanmıştır.

Hortkuluklardan Hufflepuff'ın Kupası'nı yok etmiştir.

J.K. Rowling bir röportajında seriyi ilk yazdığında Hermione ile Harry'yi kapı komşusu olarak düşündüğünü, hatta Voldemort'un annesini ve babasını öldürdüğü gece evin yıkılmasından sonra Hermione'nin babası Harry'yi enkazdan çıkarmış, Harry ve Hermione de ilk tanıştıkları zaman bunu hatırlamışlardır. Ayrıca J.K. Rowling, ilk önce Hermione'nin küçük bir kız kardeşi olduğunu düşünmüş, ama sonra bundan vazgeçmiştir.

Hermione ismi Yunanca'dan gelmektedir ve anlamı "dünyevi"dir.

Rowling'e göre Hermione Kelid Aynası'na bakınca kendini Harry ve Ron ile birlikte görüyor, Voldemort'un işi bitmiş ve onlar bu işten sağ salim kurtulmuşlar.

Hermione'nin asası asma ağacından yapılmaktadır ve çekirdeği ejderha yürek telidir.

Görünümleri
Edit

Harry Potter ve Felsefe Taşı Edit

Hermione Harry Potter ve Felsefe Taşı'nda ilk olarak Hogwarts Ekspresi'nde görülür. İlk başta her şeyi bilirliği Ron ve Harry'yi oldukça rahatsız eder ve Hermione'yi oldukça kibirli bulurlar. Özellikle Hermione Ron'un havaya yükseltme büyüsünü eleştirince Ron onun çok küstah olduğunu düşünmeye başlar. Ancak daha sonra onu bir trolden kurtarırlar, Hermione de onları ceza almaktan kurtarmak için Profesör McGonagall'a yalan söyler, böylece arkadaşlıkları başlamış olur. Hermione'nin büyü konusundaki marifeti onlara Felsefe Taşı'na ulaşma konusunda oldukça yardımcı olur, özellikle Hermione Şeytan Kapanı'ndan kurtulmalarına çok yardım eder. Daha sonra son engelde yani Snape'in engelinde de doğru iksiri bularak Harry'nin Felsefe Taşı'na ulaşmasını da sağlar.

Rowling bir röportajında Trol sahnesi hakkında şöyle konuşmuştur: "Hermione kitabın ilk başlarında oldukça rahatsız ediciydi. Ben de onu Harry ve Ron ile arkadaş edecek bir yol bulmaya ihtiyacım olduğunu hissettim."

=== Harry Potter ve Sırlar Odası ===
Gryffindor Quidditch takımı antremanı sırasında Slytherin takımı da antreman yapmak isteyince iki takım arasında bir tartışma çıkar. Slytherin takımının yeni Arayıcısı olan Draco Malfoy, tartışma sırasında Hermione'ye "bulanık" der. Bulanık, safkan büyücüler tarafından kullanılan ve hiç de kibar olmayan bir Muggle doğumlu lakabıdır. Bu kelimenin anlamını bilen Ron Malfoy'a bir büyü yapmaya çalışır ancak asası kırık olduğu için büyüsü geri teper.

Üçlü duvarda gördükleri "Sırlar Odası açıldı. Varisin düşmanları kendinizi kollayın." yazısına bir anlam bulmaya çalışırken, Slytherin'in varisi olarak akıllarına ilk Malfoy gelir. Ancak Filch'in kedisi taşlaştığında sadece Harry'nin orada olması ve aksi bir şekilde ne zaman bir saldırı olsa Harry'nin orada bulunması, okulda söylentilere sebep olmuştur. Üç arkadaş varisin kim olduğunu öğrenmek için Çok Özlü İksir hazırlar. Böylece Malfoy'dan bilgi alabileceklerdi. Ancak Hermione'nin iksire Millicent Bulstrode'un saçı zannederek attığı saç, aslında Millicent'ın kedisinin tüyüdür. Her tarafı tüyle kaplı olan Hermione haftalarca hastanede kalır.

Hermione Sırlar Odası'nın içindeki canavarın ne olduğunu tahmin edebiliyordur, bu yüzden araştırma yapmak için kütüphaneye gittiğinde yanında Basilisk'i görebileceği bir ayna taşır. Aynadan Basilisk'in yansımasını gördüğü için bu onu öldürmez, sadece taşlaştırır. Ancak Ron ve Harry hastane kanadında onu ziyaret ettiklerinde Hermione'nin elindeki kağıt sayesinde yaratığın ne olduğunu ve okulun içinde nasıl dolaştığını öğrenirler.

=== Harry Potter ve Azkaban Tutsağı ===
Hermione 3. senesinin başında Profesör McGonagall'dan Zaman Döndürücü alır,bu şekilde oldukça yoğun olan ders programının altından kalkabilmektedir.

Bu sene Hermione ile en iyi arkadaşları arasında küçük kavgalar yaşanır. Harry Hermione'ye, ona bir Ateşoku geldiğini Profesör McGonagall'a söyleyip McGonagall'ın süpürgesini almasından dolayı kızmıştır. Ron ise Hermione'nin kedisi Crookshanks'in faresi Scabbers'ı öldürdüğünü sanmaktadır.

Hermione Snape'in kurtadamlarla ilgili bir ödev vermesiyle Remus Lupin'in kurtadam olduğunu anlar. Scabbers'ın aslında Peter Pettigrew olduğunu öğrendikleri gece, Harry ve Hermione Zaman Döndürücü'yü kullanarak geçmişe gider ve Şahgaga ile Sirius Black'i kurtarırlar.

=== Harry Potter ve Ateş Kadehi ===
Hermione 4. senesinde ev cinleri için Ev Cini Refahını İlerletme Topluluğu (E.R.İ.T)'i kurar. Ünlü Bulgar Arayıcı Viktor Krum'la Noel Balosu'na gitmiştir, ancak balodan sonra Ron'la hararetli bir tartışma yaşamıştır.

Harry'ye Üç Büyücü Turnuvası boyunca her konuda yardımcı olmuştur ve onu sonuna kadar desteklemiştir. 2. görevde Viktor Krum tarafından kurtarılması için Denizhalkı Hermione'yi esir alır.

Hermione kitabın sonunda başbelası gazeteci Rita Skeeter'ın sırrını ortaya çıkarır. Rita Bakanlık'tan izin almamış bir Animagus'tur, böceğe dönüşebilmektedir.

=== Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı ===
Hermione 5. senesinde Ron ile birlikte Gryffindor sınıf başkanı olmaya hak kazanır.

Editörü Luna Lovegood'un babası olan Dırdırcı dergisini bir "saçmalık" olarak nitelendiren Hermione, Luna'yla oldukça zıt fikirlidir. Luna'nın varolduğunu iddia ettiği yaratıkların hiç birine de inanmamaktadır.
Hermione, Lavender Brown ile de senenin başında Harry'ye inanmaması konusunda tartışır. Okulun çoğu Harry'ye inanmamaktadır gerçi, bu yüzden Hermione Harry'ye destek olmaya çalışır.

Ron ve Hermione sene boyunca evli çiftler gibi sürekli didişmeye devam ederler, ancak Harry onların sürekli tartışmasından bıktığını söyleyince buna biraz ara verirler.

Hermione, Dolores Umbridge'in ders yöntemlerini hiç uygun bulmamaktadır. Bu yüzden Karanlık Sanatlara Karşı Savunma'yı doğru düzgün öğrenecekleri bir grup kurma fikrini ortaya atar. Uzun uğraşlardan sonra Harry'yi ikna eder ve Dumbledore'un Ordusu'nu kurarlar.

Hermione, Esrar Dairesi'ndeki savaşta da Harry ile birlikte savaşmıştır.

=== Harry Potter ve Melez Prens ===
Yeni iksir öğretmeni Horace Slughorn, Hermione'yi Slug kulübüne davet eder.

Hermione Quidditch seçmelerinde Cormac Mclaggen'a Şaşırtma Büyüsü yollar ve Ron'un kazanmasını sağlar. Hermione Ron'a karşı olan hisleri gittikçe büyümektedir. Ancak Ron Ginny'den, Hermione'nin Viktor Krum'ı öptüğünü duyunca Hermione'ye sinirlenir ve onu kıskandırmak için Lavender Brown'la çıkmaya başlar. Bu Hermione'yi çok kızdırır, Ron'a bir kuş sürüsü gönderir, ikisi kavga eder ve 3 ay konuşmazlar. Hermione de Ron'u kıskandırmak için Slug Kulübü'nün Noel Balosu'na Cormac Mclaggen ile gider.

Hermione Melez Prens'in iksir kitabı sayesinde bir anda iksir dersinde sınıf birincisi olan Harry'yi biraz kıskanmaya da başlamıştır.

Üçlünün içinden Cisimlenme sınavını geçen tek kişidir (Ron az bir farkla kalmıştır, Harry ise 16 yaşına girmemiştir).

Dumbledore'un ölümü herkesi sarstığı kadar onu da sarsar. Dumbledore'un cenazesinde de Ron'la yakınlaşır.

Hermione, Ron ile birlikte Harry'ye hortkulukları arama konusunda yardım etmeye söz verir.

=== Harry Potter ve Ölüm Yadigârları ===
Hermione, Harry'ye Voldemort'un hortkuluklarını arama konusunda yardım edecektir. Günler öncesinden hazırlıklara başlar. Annesinin ve babasının güvenliğini sağlamak için onların hafızalarını değiştirir ve onları Avustralya'ya gönderir.

Dumbledore vasiyetinde ona Ozan Beedle'ın Hikayeleri kitabını bırakır.

Saptanamaz Genişletme Büyüsü ile çantasının içine onlara hortkuluk avında yardımcı olacak her şeyi koyar.

Hermione Harry'ye çok yardımcı olur, Gryffindor'un kılıcının hortkulukları yok edebileceğini keşfeder. Ancak Ron'un onları terk etmesi Hermione'yi çok üzer. Sürekli Ron'un geri geleceğini umar ve neredeyse her gün ağlar. Harry'le çok az konuşur.

Harry ile birlikte Godric's Hollow'a gittiklerinde, Harry'yi Nagini'den kurtarır.

Ron geri geldiğinde Hermione çok sinirlenir ancak geri döndüğü için mutludur da.

Kapkaçırcılar tarafından yakalandıklarında Harry'ye tanınmaması için Sokma Büyüsü yapar. Kapkaçırcılar onları Malfoy Malikanesi'ne götürür. Bellatrix Gryffindor'un kılıcını görünce onların Gringotts'taki kasasına girdiklerini düşünür. Bu yüzden Hermione'ye işkence eder, Cruciatus Laneti uygular. Hermione lanet altında bile hemen bir çözüm bulur ve kılıcın sahte olduğunu söyler.
Harry ve Ron daha sonra onu kurtarmaya gelince Bellatrix Hermione'nin boğazına bıçak dayar, biraz batırır, Hermione'nin boğazında kan damlaları görülür. Daha sonra Dobby gelir ve hepsini kurtarır.

Hermione son savaşta Ron ile birlikte Sırlar Odası'na gider. Orada hortkuluklardan Helga Hufflepuff'ın kupasını yok eder. Daha sonra Ron ev cinlerini kurtarmaları gerektiğini söylediğinde Hermione Ron'a sarılır ve öpüşürler.

Hermione savaşta Ginny ve Luna'ya Bellatrix'le düello ederlerken yardım eder. Harry Voldemort'u öldürdükten sonra, üçlü Dumbledore'un odasına gider ve Harry Mürver Asa'yı Dumbledore'un masasına bırakır.

=== 19 yıl sonra ===
19 yıl sonra Ron Weasley ile evlenir. İki çocukları olur, Rose Weasley ve Hugo Weasley. Savaştan sonra Hermione Avustralya'ya gider ve ailesini bulup hafızalarını geri getirir. Hermione daha sonra 7. senesini okumak ve F.Y.B.S.'lerini almak için tekrar Hogwarts'a döner. Sihir Bakanlığı'nda Sihirli Yaratıkların Düzenlenmesi ve Denetimi Dairesi'nde çalışmaya başlar.

== Film tasviri ==
Bu karakteri Harry Potter filminin serilerinde Emma Watson canlandırmıştır

Also on FANDOM

Random Wiki