FANDOM

Dursley ailesi Harry Potter serilerinde geçen karakter ailesi. Dursley ailesi 4 Privet Drive, Little Whinging, Surrey, İngiltere'de yaşar.

== Vernon Dursley ==
Vernon Dursley, J.K. Rowling tarafından yazılmış Harry Potter serisinin karakterlerindendir.

Vernon Enişte, Grunings adlı matkap üreten bir firmada yönetici olarak çalışmaktadır. İri ve boyunsuz bir adam olan Vernon Dursley'nin kapkara bir bıyığı vardır.

== Petunia Dursley ==
Petunia Dursley, J.K. Rowling tarafından yazılmış Harry Potter serisinin karakterlerindendir.

Harry Potter'ın annesinin kız kardeşidir. Vernon Dursley ile evlidir ve Dudley adında bir oğlu vardır.Oğlunu çok sevmektedir;fakat aynı hisleri Harry Potter için hissetiği söylenemez. Kocası ve oğlu ile Privet Drive'da yaşamaktadır. Harry'nin evinde barınmasına 7.kitaba kadar (Daha sonra Voldemort tarafından öldürülmemeleri için Zümrüdüanka Yoldaşlığının koruması altına alınmışlardır) izin verir. Yıllarca Harry'ye bakmışsa da onu hiç sevmemiştir. Çoğu zaman varlığını görmezden gelmiş hatta ev işi de yaptırmıştır. Nefretinin asıl sebebi elbette Harry'nin annesine karşı duyduğu kıskançlıktı. Çünkü büyü yapabilen ve Hogwarts'a kabul edilen Lily ailesinin gurur kaynağı olmuştu. Petunia bunu çok kıskanmış ve her ne kadar "ucube" olarak nitelese de kızkardeşine ve onun yeteneğine gıpta etmişti. Hatta küçük yaşta iken Hogwarts'a kabul edilmek için müdüre mektup bile yazmış ve mektup tesedüfen Severus tarafından fark edilmişti. Sonuna kadar sihir dünyasına karşı kıskançlıktan kaynaklanan nefreti devam eder. Rowling'e göre, Petunia Dursley ince yüzlü, kemikleri dışarı fırlamış, boynu normalden 2 kat uzun olan birisidir.

Also on FANDOM

Random Wiki